Interaktywna Podłoga to nowoczesna forma rehabilitacji, która w innowacyjny sposób łączy ruch człowieka ze stworzoną na podłodze projekcją.
Interaktywna Podłoga to zintegrowany system czujników ruchu, komputera i projektorów, które wyświetlają na podłodze gry i animacje interaktywne na powierzchni o wymiarach około 200 cm x 270 cm
Interaktywna Podłoga to wrażenia wejścia w wyświetlany obraz i interakcji z nim.
Jak działa?
Na podłożu wyświetlany jest obraz, który sprzężony jest z detektorem ruchu umieszczonym nad nim. Dzięki temu osoba poruszająca się w obszarze Interaktywnej Podłogi może wpływać swoimi ruchami na wyświetlone animacje.
Zestaw animacji na Interaktywną Podłogę zawiera różnego rodzaju wizualizacje i gry, które polegają na wykonywaniu zadań ruchowych o różnym stopniu trudności.
Animacje stworzone są tak aby pacjent był zmotywowany, przez zdobycie jak największej liczby punktów, do wykonywania ruchów wspomagających rehabilitację.
Do czego służy?
- do rehabilitacji ruchowej chorych z dysfunkcjami ruchowymi.
- do ćwiczeń szybkości reakcji i zwiększania tempa uczenia się schematów ruchowych.
- do rozwoju koordynacji wzrokowo ruchowej w zakresie motoryki.
- do rozwijania orientacji przestrzennej i orientacji w schemacie ciała.
Przykłady animacji:
- rehabilitacja kończyn górnych
Wirtualne kręgle – osoba rehabilitowana stoi w określonym miejscu z piłką w ręku, na podłodze interaktywnej wyświetlane są kręgle. Zadaniem osoby jest rzucić w taki sposób piłką żeby zbić jak najwięcej kręgli. Gra wymaga od pacjenta wykonywania ruchów całym ciałem.
- rehabilitacja kończyn dolnych
Wirtualna droga – na podłodze interaktywnej wyświetla się ścieżka, po której pacjent ma przejść i pozbierać wirtualne elementy. Animacja rozwija orientację przestrzenną oraz koordynację wzrokowo – ruchową.
Dlaczego Interaktywna Podłoga?
- ponieważ to atrakcyjna, nowoczesna forma rehabilitacji.
- jest to wszechstronny system w zakresie usprawnienia osób z dysfunkcją narządu ruchu.
- jest to produkt rozwojowy z możliwością rozbudowy lub stworzenia nowych animacji.
- posiada możliwość dostosowania stopnia trudności gier do etapów leczenia, w których jest pacjent.
- pacjent skupia się bardziej na przyjemności z gry, niż na procesie rehabilitacji, dzięki czemu chętniej wykonuje ćwiczenia.
- atrakcyjna forma przekazu mobilizuje pacjenta do wykonywania kolejnych ćwiczeń.